szerda, augusztus 20, 2008

Lángvágóra lenne szükségem

Na, akkor leírom, hogy volt a kulccsal, hogy röhöghessetek. A legendás amerikai zenekar basszerosával készített interjú után elugrottam Szinamondhoz, hogy ott gyorsan, a problémás részeket szíves közreműködésével kibogozva megírjam. Főleg nagyon akartam sietni, mert még találkozni akartam a legóemberrel, mielőtt elhúz nyaralni. Na, és akkor olyan éjfél és kettő között ki is bogoztunk mindent, addigra a legó is elvégezte dolgát (majd vicces-spiccesre itta magát egy benzinkútnál vásárolt pálinkával) és a csapatának egy részével eljött értem. Kicsit filóztunk, hogy menjünk-e még a Szigetre, de gondoltuk, inkább fogyasztunk valamit otthonomban, na, és akkor az ajtó előtt kiderült, hogy hopp, ott maradt a kulcs-csomóm Sz-nél. Telefon, taxi, le a hegyről, át a Dunán stb. után meg is érkeztünk ismét a helyszínre, ám ekkorra az történt, hogy Sz-t teljesen jogosan elnyomta picit az álom (olyan 3 óra lehetett, a Sziget utolsó előtti napja). Csengettem-csengettem, semmi. A mobilomat persze ottfelejtettem a taxiban, amiben a legó meg a taxis (aki visszafelé ezerrel Hobót hallgatott mindezek után basszus) vártak a Körúton, úgyhogy vissza a taxiba, telefonálás, semmi. Már épp elkezdtünk a legóval B-terven gondolkodni, amikor Sz. - akinek amúgy roppant hálás vagyok, félre ne értsen itt senki - felébredt és felhívott. Erre visszarohantam a házba, Sz. ki a második emeleti körfolyosóra, kérdezi, hogy ledobja-e a kulcsot, nem lesz-e baja, mondom persze. Kulcs landol a belső udvar kövén, vissza a taxiba. Végül reggel fél hatkor küldtem át a cikket.

Négy nappal később, aug. 20.

Még mindig tök betegen indulok Sz-hez a bringámért, természetesen a legnagyobb ünnepi dugó közepén. Megérkezem, dumcsizgatunk, megyek le, nem passzol a kulcs a zárba. Á, gondoltam, biztos a melegben van ez a hőtágulás nevű jelenség, ami átalakítja a tárgyakat. Hát lehet, hogy van, de engem ez most nem érintett. A titok nyitja, hogy a biciklikulcs az egyetlen, amely deformálódott a kétemeletnyi zuhanás következtében. Megkalapáltam kicsit Sz. kalapácsával, amitől még rosszabb lett. És természetesen lophatatlan U-lakatom van.

Úgyhogy Drága Barátaim, most kéne egy lángvágó. Akinek van egy lángvágója vagy kerékpártolvaj ismerőse, legyen kedves írjon a stelpablog@hotmail.com emailcímre, köszönöm.