hétfő, május 12, 2008

A Karneval der Kulturen iden azzal a legföbb tanulsaggal jart, hogy szinvonalas tömegrendezvenyt egyszerüen nem szabad belepö nelkül csinalni. Mivel 4 napon at csodas volt az idöjaras, mar szombat estere elviselhetetlenne valt a tömeg, vasarnap este pedig meeg nekem, tömegfilnek is menekülnöm kellett.

De volt egy csomo erdekes dolog: peldaul legalabb harom langosos stand, amiböl csak az egyik irta ugy a nevet, hogy Langosch, a többi magyarosan, ekezettel, ami nekem itt most nincs ugye (atlag 3 euro/Stück darabja). Az egyiknel arultak valami langosteszta alapu fankszerü kepzödmenyt is, amit Hungariban sosem lattam (pedig sok mindent lattam mar, draga barataim), ezen elgondolkodva arra jutottam, hogy külföldön akar a szalamis kenyerre olvasztott törökmezet is el lehet adni honi specialitaskent. Alkalmam nyilt tovabba folyamataban megfigyelni, mikent valik sapadtbol elöbb üde rozsaszinüve, majd rakvörösse egy berlini ska (Berlin Boom Orchestra) zenekar enekese a kb. masfel oras koncert alatt.

Klassz volt meg a Forro in the Dark is, melynek a zeneszei korabban olyanokkal jatszottak együtt, mint Beck, Tom Waits, Johnny Cash, Lounge Lizards vagy M. Laszlo Tavolodo nagy kedvence, a Klezmatics. Es akkor itt ragadnam meg az alkalmat: mondja mar meg valaki vegre, h M. Laszlo Tavolodo miert hagyja ki rendre a brazilokat a Vilagzenei szinpad programjabol, ellenben miert szerepeltet tul bizonyos zenekarokat Szigetröl Szigetre (ez a kerdes amugy mar evek ota kinoz, remelem iden vegre lesz alkalmam föltenni).

Aztan meg az is törtent, hogy Vladimir baratommal egy nyilt rodaban megint megmutattuk, hogy a mi iskolank üzi a legdinamikusabb, legfantaziadusabb, legelegansabb capoeirat szeles e földkereksegen, a török rocktol viszont felidegesitettem magam, ittam ellenben finom ghanai banansört, amiben tenyleg banan volt es nemcsak aroma, es eszrevettem, hogy valamiert minden szingli nö, aki fekete kisgyereket fogad örökbe szegeny afrikai orszagbol, uj csaladtagjat különleges eröszeretettel cipeli a kongasokhoz, gondolom azzal a celzattal, hogy had szokja a kicsi ösei ritmusgazdag kulturajat, es azzal a tulajdonkeppeni eredmennyel, hogy a gyermek koran hallaskarosultta valik.