kedd, május 17, 2005

Tök vicces, ahogy összeérnek a szálak: David Lynch 19 évesen azért ment a 25 kilós portfóliójával Salzburgba, hogy Oscar Kokoschkánál tanuljon. Úgy volt, hogy Európában marad a haverjával három évet, de 15 nap után visszahúzott Amerikába. Nem találta ugyanis Kokoschkát (kb. 130 000 fős város), de megnézték a haverral a Muzsika hangját, ami gondolom mekkora kultursokk lehetett szegényeknek. Meg ott volt az a steril városmag azzal a túldimenzionált várral, szóval nem is csodálkozom.

Én 2000 júliusa óta nem vagyok képes betenni a lábam Salzburgba, de inkább érzelmi, semmint kulturális okokból. Kétszer utaztam át rajta azóta: egyszer nem néztem föl, egyszer pedig négy év után messziről figyeltem a tornyokat, és kicsit összeszorult a szívem.
Csak nehogy ilyen sorsa jusson Berlin is. Mondjuk nem fog, odafigyelek + tornyok sincsenek, csak egy nagy.